Top Ad unit 728 × 90

recent

Αϋπνίες; Αυτά τα είδη μουσικής θα σε βάλουν για ύπνο



Αν τα βράδια δυσκολεύεσαι να πέσεις στην αγκαλιά του Μορφέα και όταν τα καταφέρεις, ο ύπνος σου δεν είναι τόσο καλός, έρευνα προτείνει να ακούσεις συγκεκριμένα είδη μουσικής για να έχεις «όνειρα γλυκά».
Όπως σημειώνεται σε σχετικό δημοσίευμα στον Guardian, πρόκειται για μελέτη του ψυχολόγου Laszlo Harmat, ο οποίος κάλεσε 94 μαθητές που αντιμετώπιζαν διάφορα προβλήματα ύπνου, να συμμετάσχουν σε ένα πείραμα, διάρκειας 3 εβδομάδων, χωρισμένοι σε 3 ομάδες.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του πειράματος, στη μία ομάδα ανατέθηκε, πριν πέφτει για ύπνο κάθε βράδυ, να ακούει για 45 λεπτά χαλαρωτική κλασική μουσική. Στη δεύτερη ομάδα, δόθηκαν ηχητικά βιβλία (audiobooks), τα οποία οι συμμετέχοντες έπρεπε να ακούνε για 45 λεπτά πριν την ώρα του ύπνου, ενώ στην τρίτη ομάδα δεν δόθηκε τίποτα (ομάδα ελέγχου).


Μετά το πέρας του πειράματος, οι 30 από τους 35 συμμετέχοντες που ήταν στην πρώτη ομάδα, «μεταμορφώθηκαν» σε άτομα τα οποία μπορούσαν να κοιμούνται με περισσότερη ευκολία. Ωστόσο, τα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά για τη δεύτερη και τρίτη ομάδα. Συγκεκριμένα, μόνο 9 από τους 30 συμμετέχοντες στην ομάδα με τα τα audiobooks κατάφεραν να βελτιώσουν τον ύπνο τους.

Εξάλλου, εξετάστηκαν τα επίπεδα κατάθλιψης των συμμετεχόντων πριν και μετά το πείραμα και διαπιστώθηκε ότι ενώ τα επίπεδα κατάθλιψης των μελών της ομάδας που άκουγε κλασική μουσική είχαν μειωθεί σημαντικά, εκείνα των υπολοίπων δεν παρουσίασαν την ίδια πορεία.
[post_ad]
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η χαλαρωτική μουσική μειώνει την ποσότητα νοραδρεναλίνης, μίας ορμόνης που σχετίζεται με το στρες, στον οργανισμό μας, μειώνοντας έτσι τα επίπεδα εγρήγορσης και επαγρύπνησης και επιτρέποντάς μας να κοιμηθούμε καλύτερα. Όσοι υποφέρουν από αϋπνίες μπορούν έτσι, να εκπαιδεύσουν τους εαυτούς τους να κοιμούνται πιο εύκολα.

Τα ανωτέρω αποτελέσματα συμφωνούν με εκείνα προηγούμενης μελέτης, η οποία είχε πραγματοποιηθεί το 2003. Τότε, οι ερευνητές Hui-Ling και Marion Good προχώρησαν σε παρόμοια έρευνα, με εθελοντές άτομα ηλικίας 60 έως 83 ετών με προβλήματα ύπνου. Η μουσική και σε αυτήν την περίπτωση διαπιστώθηκε ότι ήταν το κλειδί για έναν καλό ύπνο, σε ποσοστό τουλάχιστον 50%.

Με βάση τα παραπάνω, οι ερευνητές σημειώνουν πως ένας βραδινός ύπνος μπορεί να συνοδευτεί από μία χαλαρωτική μελωδία από τα είδη της κλασικής μουσικής, της jazz ή των blues κατά προτίμηση. Έχουν, ωστόσο, άλλη μία συμβουλή: τη μουσική να μην ακολουθήσει απότομη ησυχία, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει παρόμοια απότομο ξύπνημα. Αντί αυτού, ας αφήσουμε το τραγούδι να «σβήσει» απαλά…

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα βρεθείς να μετρά προβατάκια, δοκίμασε να ακούσεις μουσική και ενδεχομένως αυτή να σε πείσει να κλείσεις τα μάτια σου, απολαμβάνοντας λίγες ώρες ξεκούρασης.

Πηγή: www.pathfinder.gr
Αϋπνίες; Αυτά τα είδη μουσικής θα σε βάλουν για ύπνο Reviewed by Life Time on 4:06:00 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by TipHero GR © 2014 - 2016
Designed by WebApp Design

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.